Thursday, January 27, 2011

Kerja Oh Kerja ~

Salam...hai...erm skarang ni musim orang cari kerja...al maklum la..da abis blaja...mesti la nak cari kerja kan...ehehe...tapi zaman skarang ni susah la nak carik kerja....walaupun ade degree or diploma..susah jugak company2 nak terima kite....company2 memerlukan seseorang yang ade pengalaman bekerja sekurang-kurangnya setahun...ermmm mmg la perlu...tapi kalo kite ni fresh graduate cam ne? mmg confirm la x de pengalaman bekerja langsung..kalo nak harapkan latihan industri, x la bnyak sngat pengalaman bekerja yang kite dpat...betul x?.....ermm tapi...aku bersyukur jugak la aku ade jgak dapat panggilan untuk pergi interview dari company2 yang aku apply kat jobstreet tu...aku harap2 la dpat kerja tu...Kerja-oh Kerja!!!

"Ya Allah...Kau bantulah hambamu ini untuk memperoleh pekerjaan dengan mudah....Ya Allah...Kau bukakanlah dan murahkanlah hati mereka untuk menerima aku bekerja di company mereka.....Kau permudahkanlah aku untuk memperoleh pekerjaan yang bersesuaian dengan ku supaya aku dapat membantu keluargaku.......Amin...."

No comments:

Post a Comment